سبد خرید خالی میباشد !

اهمیت مبلمان اداری در راندمان کاری

جمعه, 23 اسفند 1398 ساعت 12:34
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

مبلمان اداری یکی از مهم‌ترین اجزای موجود در فضای کاری هستند. استفاده نادرست و غیر استاندارد از آنها می‌تواند موجب پایین آمدن راندمان کاری کارمندان شده و یا باعث عدم جذب مخاطبان و مشتریان مورد نظر کارفرما شود.

مبلمان اداری در یک فضای کاری کاربردهای زیادی دارد. بنابراین باید به آنها اهمیت زیادی داد، زیرا در بهینه سازی شرایط کار و خروجی های آن اثر گذار است.همچنین به دلیل اینکه مبلمان اداری فضاها را به شکل استاندارد تقسیم بندی می کنند به استفاده حداکثری و کامل فضا با نگاهی مهندسی کمک می‌کنند.

نحوه تهیه مبلمان اداری مناسب برای دفتر کار

قبل از اینکه بخواهیم برای محیط کاری خود مبلمان بخریم باید تحقیقات لازم را انجام دهیم. اولین گام این تحقیق گرفتن خدمات مشاوره ای از شرکت های طراح و سازنده دکوراسیون داخلی است. این شرکت‌ها با توجه به اطلاعات و ارتباطی که در زمینه دکوراسیون داخلی دفاتر کار دارند شما را در مسیر دستیابی به بهترین و مناسب ترین طرح ها یاری می‌کنند.

یکی دیگر از نکته هایی که باید در نظر بگیرید فضای داخلی محیط کار است.شاید در ابتدا به نظر بیاید که مبلمان اداری فضا را شلوغ کرده و حرکت و کار کارمندان را در آن سخت می کنند اما برای جلوگیری از این کار شما میتوانید با مبلمان اداری تقسیم بندی در فضا انجام دهید. این کار به خصوص در محیط‌های کاری کوچک باعث نظم دهی می شود.

مبلمان زیبا اداری
مبلمان زیبا اداری

میز اداری یکی از آیتم های مبلمان اداری است که توجه به آن تاثیر بسزایی در کیفیت کار پرسنل خواهد داشت.برای اینکه هر فرد با سمت مشخص در یک دفتر کاری بدون آنکه متوجه زحمت و ناراحتی شود و کار خود بپردازد و تمام وسایل مورد نیاز کار را در اختیار داشته باشد، باید میزی در اختیارش باشد که این امکانات را به او بدهد. در یک محیط کاری میز های پرسنل با توجه به سمت آنها متفاوت است. میز مدیریت، میز منشی، میز کارشناس و میز کنفرانس همه یکی از وسایلی هستند که به طور اختصاصی باید برای کارمندان و مدیران طراحی و ساخته شوند.

میز مدیریت با طراحی ارگونومیک و مناسب با شکل بدن یکی از ضروریاتی است که هر مدیری در محیط کار با آن نیاز دارد.واقعیت امر این است که میز مدیریت باید با میز کارمندان متفاوت باشد و از این منظر نیز رتبه بالاتر فرد را نسبت به سایر کارمندان نشان دهد.میز مدیریت باید دارای استایل خاصی بوده و از نظر ظاهری و کارایی با سایر میز های موجود در محل کار تفاوت داشته باشد.

علاوه بر توجه به میز و محلی که برای مدیر در نظر گرفته می شود باید به یک آیتم مهم دیگر به اسم فایلینگ اداری نیز توجه کرد.اگر به وسایل فایلینگ روی میز و در دسترس مدیر باشد امکان دسترسی بهتری به وسایل را برای او فراهم می کند. این موضوع دو مزیت دارد اول اینکه کار را برای مدیر راحت تر می کند و دوم اینکه او برای پیدا کردن وسایل زمان کمتری را از دست می دهد.

میز کار همراه با فایلینگ
میز کار همراه با فایلینگ

میز کنفرانس در محل کار چه اهمیتی دارد؟

یکی از نکاتی که در محیط‌های کاری اهمیت زیادی دارد همکاری و هم فکری کارکنان آنجاست. برای اینکه یک مجموعه به پیشرفت دست پیدا کند باید کار گروهی انجام شود و جلسات منظمی راجع به کار در طول ماه و هفته برگزار شود. برای برگزاری چنین جلساتی کارمندان و مدیران نیاز دارند تا در فضایی گرد هم بیایند و نظرات خود را با یکدیگر در میان بگذارند و برای پیشرفت کار راه حل هایی ارائه دهد. وجود اتاق مجزا در یک مجموعه که یک میز کنفرانس در آن وجود داشته باشد از ضروریات رسیدن به این کار است.

یک میز کنفرانس استاندارد دارای ویژگی هایی است که امکان تبادل نظر و صحبت کردن در جمع را برای کارمندان یک مجموعه فراهم می کند. از این رو باید در ساخت این میز اصول و استانداردهای را رعایت کرد تا بتوان از فرآیند همفکری بیشترین نتیجه را به دست آورد.

میز کنفرانس با توجه به نوع کار و فضایی که در آن قرار می گیرد می تواند به شکل دایره، بیضی، مستطیل و نعلی شکل باشد.کارشناسان طراحی و پیاده سازی دکوراسیون داخلی می توانند در مورد بهترین نوع آن به مدیران و صاحبان کسب و کار مشاوره بدهند.

میز کنفرانس اداری
میز کنفرانس اداری

چه نکته ای را باید در خرید مبل اداری در نظر گرفت؟

یکی از مواردی که باید در خرید مبلمان اداری در نظر گرفت کیفیت و مرغوبیت ساختار مبل می باشد. چرا که این امر در افزایش طول عمر و استحکام مبل نقش به سزایی را ایفا می‌کند.چنانچه برای پوشش مبل مد نظر از روکش چرم استفاده شده باشد باید جنس می‌کشد از داد رنگ پریدگی خراش و ساییدگی به دقت مورد بررسی قرار داد.یکی از اولویت های مهم و همیشگی در هنگام خرید مبلمان توجه به میزان راحتی آن می باشد. اگه این موارد را رعایت نکنید باعث ایجاد دردهای مزمن و جزئی در هنگام استفاده از موم می شوید. بهتر است از مبل هایی استفاده کنید که دوام و استحکام دارند چرا که محصولات برای چندین سال مورد استفاده قرار می گیرند. اگر از ابتدا مبل خوب نخرید مجبورید بعدا هزینه گزافی پرداخت کنید و مبلمان اداری را عوض کنید.

توجه به زیبایی در دکوراسیون اداری

امروز پرداختن به مسائل مربوط به زیبایی شناسی در دکوراسیون اداری حائز اهمیت شده است.در کنار نیاز به راحتی مبلمان در حال حاضر باید جلوی زیبایی نیز داشته باشند این به این معنی که از رنگهای مختلف و با یک طراحی شیک در ساخت آنها استفاده شده باشد. کارمندان شما تنها کسانی نیستند که باید ظاهر مبلمان را دوست داشته باشند.مشتریان تامین کنندگان یا شرکای تجاری شما نیز هنگامی که از دفتر شما دیدن می کنند اگر به درستی انتخاب کرده باشید مبلمان باید اولین چیزی باشد که توجه آنها را جلب می کند. مبلمان اداری فقط هویت برند شما را به بازدید کنندگان نشان نمی‌دهند بلکه بر روی آنها تاثیر می گذارند.

قبل از خرید مبلمان به اهدافی که در سر دارید توجه کنید و بعد به سراغ بهترین آنها بروید تا راندمان کاری شرکت شما بالاتر برود و محیط خوشایندی برای مدیران کارکنان و ارباب رجوع به وجود بیاید.

 

خواندن 852 دفعه

نظر دادن

نظرات و سوالات خود را با ما در میان بگذارید. ما به شما پاسخ می دهیم

سبد خرید

سبد خرید خالي مي باشد

درخواست بازدید رایگان

برای درخواست بازدید رایگان فرم زیر را تکمیل کنید
(*)
لطفا نام خود را وارد کنید
(*)
شماره تلفن همراه خود را وارد کنید
(*)
ورودی نا معتبر
تماس سریع

مشاوره تلفنی رایگان

تماس فوری