سبد خرید خالی میباشد !

چگونه با طراحی جذاب مشتری جذب کنیم؟

جمعه, 23 اسفند 1398 ساعت 12:02
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

اگر کسب و کار آزاد دارید مثلاً صاحب یک مغازه هستید باید این را بدانید که طراحی جالب محیطی که در آن قرار دارید در جذب مشتری بسیار تاثیر گذار است. ویترین و داخل مغازه شما باید به نوعی باشد که وقتی فردی آن را می بیند تاثیر مثبت روی آن بگذارد و مجاب شود که از شما خرید کند. به دلیل اهمیت این موضوع در مطلب زیر می خواهیم شما را در این زمینه راهنمایی کنیم تا بتوانید من بعد مشتریهای بیشتری را جذب بوتیک خود کنید.

ویترین مغازه یا همان مهم‌ترین راه فروش

ویترین همانطور که از نامش پیداست نشان دهنده کل کار شماست، بنابراین به ویترین‌مغازه خود اهمیت دهید و بهترین اجناس موجود در مغازه را در آن قرار دهید زیرا در معرض دید است. طبیعتا اگر مغازه‌ای ویترین جذاب نداشته باشد به طبع مشتری‌های زیادی نیز نخواهد داشت.

در ابتدای کار شما باید مشتریان را جذب کنید که از شما خرید کنند و همچنین از خریدشان راضی باشند و به دیگران نیز شما را معرفی کند سپس مشتریان دیگر بدون توجه به دکور و ظاهر مغازه شما به سراغتان خواهند آمد.پروسه ای که گفته شد در بهترین حالت بین ۳ الی ۱۰ سال زمان می برد و البته اگر در جلب مشتری اولیه موفق نباشید در قدم های بعدی نیز موفق نخواهید بود.

اصلاً برایتان پیش آمده که مغازه‌ای را دیده باشید که در پاساژ افتتاح شده و بعد از مدتی کس دیگری جای آن را گرفته و نوع خدماتش تغییر یافته؟ اگر در زدن ویترین دقت کنید تا حدودی می‌توانید دچار چنین مشکلی نشوید..

قصد انتقال چه نکته‌ای را با ویترین مغازه دارید؟

قبل از از هر کاری باید بدانید که قصداز زدن ویترین چیست و می خواهید چه پیامی را انتقال دهید؟بعد از این که جواب این سوال را پیدا کردید به سراغ سوال مهم تر می رویم و آن این است که آیا ویترین فعلی مغازه شما دربرگیرنده این پیغام است؟نوبت آن رسیده که در سیاست‌های تبلیغی خود که ویترین از مهم ترین آنها است تجدید نظر کنید.

ویترین ساده یا لوکس؟

اگر شما یک ارزان فروش هستید ویترین مغازه شما باید نشانگر این موضوع باشد و بر عکس، اگر لوکس فروش هستید نیز باید ویترین را به نوعی طراحی کنید که نشان دهنده این قضیه باشد. یک ویترین لوکس با نورپردازی نیمه تاریک و رنگی که با چندین جنس معدود زیبا چیدمان شده قطعا این پیام را منتقل نمی‌کند که شما می توانید اجناس ارزان از این مغازه خریداری کنید.

ویترین جذاب برای مغازه خود استفاده کنید
ویترین جذاب برای مغازه خود استفاده کنید

ویترین مغازه؛ نشان دهنده اجناس داخل آن

باید این موضوع را در نظر داشته باشید که ویترین را به نوعی طراحی کنید که نشان دهنده اجناسی باشد که شما در مغازه آنها را برای فروش گذاشته اید. برای مثال اگر شما داخل مغازه خود کیف، کفش و عینک می فروشید بهتر است که در ویترین خود فقط لباس قرار ندهید و از بقیه اجناس هم استفاده کنید.

هماهنگی ویترین مغازه با قیمت اجناس

مدل و دکوراسیون ویترین باید با قیمت اجناس که در مغازه دارید همخوانی داشته باشد. اگر ویترینی که طراحی کرده اید بسیار ساده به نظر می‌رسد اصلاً از مشتری‌های خود توقع نداشته باشید برای جنس های مغازه قیمت یک جنس لوکس و گران قیمت را بپردازند.اگر ویترین شما جذابیت لازم را نداشته باشد قطعا کسانی که به دنبال خرید اجناس لوکس هستند به سراغ شما نمی آیند.

کاربرد هنرهای مفهومی در طراحی ویترین

برای فروختن اجناس لوکس و خاص می‌توانید از هنرهای مفهومی و مفاهیم خاص در طراحی ویترین استفاده کنید. این کار باعث می شود در نگاه اول افراد برایشان این موضوع جذاب به نظر برسد با این کار سلیقه خاص خود را در طراحی ویترین و همچنین انتخاب اجناس به مشتری خود نشان می دهید و باعث می شوید آنها به درون مغازه قدم بگذارند.

اگر می‌خواهید اجناس ارزان قیمت را به صورت انبوه به مخاطبان بیشتر بفروشید بهتر است از ویترین ها ساده تر استفاده کنید. در هر حال این نکته را رعایت کنید و بدانید که ویترین جای بهترین اجناس شماست.

انتخاب نماد خاص برای اجناس

باید از نمادهای خاص در ویترین مغازه خود استفاده کنید تا این موضوع نشان دهنده کاریباشد که شما در مغازه انجام می دهید. برای مثال اگرمغازه فروش پارچه داشته باشید قرار دادن یک نخ و سوزن در ابعاد بسیار بزرگ در ویترین نشان دهنده این موضوع خواهد بود.در این قضیه استثنا هم وجود دارد، اگر مغازه شما یک برند کاملاً شناخته شده است می توانید از وسایل لوکس که شاید ارتباط چندانی با نوع جنس درون مغازه ندارند استفاده کنید. البته نه به این صورت که دکور با اجناس تناقض داشته باشد. به عنوان مثال می توانید ویترین فروشگاه خود را با فانوس های متعدد تزیین کنید در حالیکه مغازه شما ربطی به فانوس ها و نورهای ساطع شده ندارد.

از هم صنفان خود پیشی بگیرید

ممکن است فروشگاه و محل کسب شما در مکانی قرار داشته باشد که واحدهای صنفی مشابه در آنجا وجود داشته باشد اما مسئله ای که افراد را به جای مغازه های دیگر به مغازه شما جذب می کند این است که در ابتدای کار میتوانید ویترینی جذاب داشته باشید، البته اجناس داخل مغازه نیز بسیار حائز اهمیت هستند زیرا در نهایت مشتریان از اکثر مغازه ها دیدن میکنند.

یک هزینه معمولی؛ یک ویترین حرفه ای

حتماً نباید برای طراحی ویترین خود هزینه گزاف بپردازید بلکه تنها استفاده از کمی خلاقیت باعث می‌شود شما شیکترین دکور را داشته باشید. برای مثال اگر مغازه کیف و کفش فروشی دارید می توانید از گونی های ساده و بی تزیین به همراه چندین میز چوبی که زیر آن ها نور پردازی شده استفاده کنید و اجناس خود را روی آن قرار دهید. این موضوع به راحتی مشتریان را به داخل مغازه جذب می کند.

از نور و رنگ ها غافل نشوید

یکی از مهمترین نکات در طراحی ویترین استفاده از نور پردازی های مخفی و آشکار به همراه توجه به طیف رنگی است.

هررنگ پیغام متفاوتی را القا می کند و نمی توان بر اساس علاقه شخصی به یک رنگ مکانی مثل ویترین که باید مورد پسند همه واقع شود را طراحی کرد. ترکیب رنگها، نورپردازی و رنگ اجناس درون ویترین یک ترکیب رنگی برای ارائه به مشتری را تشکیل می دهند که می تواند عامل جلب نظر یا ایجاد دید منفی در وی باشد.

 

حال که راجع به ویترین مغازه صحبت کردیم نوبت آن است که به سراغ دکوراسیون داخلی مغازه برویم.

اگر در طراحی یک مغازه یا فروشگاه ترفندهیی را رعایت کنید می ‌توانید مشتری های زیادی را در محل کار  ببینید. در مورد طراحی جذاب ویترین که صحبت کردیم بعد از این قضیه نوبت به ورودی مغازه می رسد، شما باید در بدو ورود مشتری را کنجکاو کنید تا بقیه اجناس را مشاهده کند. باید تکنیک هایی را اجرا کنید که ذوق خرید را در مشتری ایجاد کند. انتخاب طراحی متمایز از سایر بخش ها برای مغازه که با طراحی و اجرای پارکت متفاوت و یا با طراحی متمایز از سایر بخش ها می توان مشتری را به خود جلب نمود.

طراحی داخلی مغازه باید جذاب باشد
طراحی داخلی مغازه باید جذاب باشد

شما می توانید از رنگهای مناسبی در دیوار، سقف کاذب، کناف و کفپوش های فروشگاه البته با رعایت هارمونی استفاده کنید. محل قرار دادن پیشخوان بسیار تاثیر مثبتی در طراحی اصولی فروشگاه و تسلط بهتر رفت و آمد و پاسخگوی مشتریان بودن و دریافت هزینه ها دارد.

طراحی دکوراسیون مغازه باید به گونه‌ای باشد که عموم مردم آن را دوست داشته باشند. درضمن طراحی زیبا مغازه فقط روی مشتریان تاثیرگذار نیست بلکه برای صاحب آن کار و افرادی که آنجا مشغول به کار هستند نیز بسیار مهم است زیرا زمان زیادی را در آنجا می گذرانند.

خواندن 1362 دفعه

نظر دادن

نظرات و سوالات خود را با ما در میان بگذارید. ما به شما پاسخ می دهیم

سبد خرید

سبد خرید خالي مي باشد

درخواست بازدید رایگان

برای درخواست بازدید رایگان فرم زیر را تکمیل کنید
(*)
لطفا نام خود را وارد کنید
(*)
شماره تلفن همراه خود را وارد کنید
(*)
ورودی نا معتبر
تماس سریع

مشاوره تلفنی رایگان

تماس فوری